شستن دست‌ها بسیار مهم است، اما در کنار آن تمیز کردن وسایلی که دستان شما در طول روز آنها را لمس می‌کند نیز امری بسیار ضروری می‌باشد. ضدعفونی کامل رایانه‌های قابل‌حمل، تبلت، چاپگر، بارکدخوان و سایر دستگاه‌ها، برای کنترل انتقال بیماری در محیط‌های کاری و اماکن عمومی بسیار مهم است. اما برای انجام آن تنها یک روش درست وجود دارد.

محافظت از کاربران در برابر بیماری
با توجه به شرایط موجود و سرعت شیوع ویروس کرونا «Coronavirus COVID-19» سوالات زیادی در مورد چگونگی تمیز کردن و ضدعفونی کردن دستگاه‌ها وجود دارد و پاسخ به آنها باعث خواهد شد تا از کاربرانی که در خط مقدم استفاده از این تجهیزات در بیمارستان‌ها، انبارها، فروشگاه‌ها و دیگر صنایع هستند، به بهترین شکل ممکن محافظت کرد.

ضدعفونی و تمیز کردن دستگاه‌هایی که قرار است توسط چندین کاربر در شیفت کاری مختلف مورد استفاده قرار گیرد، یک نیاز اساسی است که نه تنها در هنگام طراحی محصولات زبرا، بلکه در زمان ارائه خدمات به مشتریان و ضدعفونی کردن آنها پس از نصب، می‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری بسیار مؤثر باشد. مهمترین نکته‌ای که باید به هنگام اجرای دستورالعمل تمیز کردن دستگاه‌ها به آن توجه داشت این است که نحوه تمیز کردن یک دستگاه و اینکه با چه وسیله‌ای باید تمیز شود، برای هر دستگاه متفاوت است.

برای اطلاع از نحوه تمیز کردن و ضدعفونی دستگاه خود می‌توانید به دفترچه راهنمای کاربر آن مراجعه و بخش راهنمای تمیز کردن را مطالعه کنید. به عنوان مثال، راهنمای کاربر رایانه قابل حمل Zebra TC57 دارای اطلاعات ارزشمندی است که از صفحه 212 شروع می‌شود و به سادگی شرایط و نحوه “تمیز کردن” آن را توضیح داده است.

دستورالعمل‌های ضدعفونی
با مطالعه راهنماهای کاربری، می‌توانید دستورالعمل‌های مرحله به مرحله در مورد چگونگی ضدعفونی کردن کامل پوشش، دکمه‌ها، صفحه کلید «در صورت وجود» و موارد دیگر را بیابید. همچنین می‌توانید اطمینان داشته باشید که از مواد پاک‌کننده بی‌خطری استفاده می‌کنید و یا میزان غلظت یا فرمولاسیون مواد پاک‌کننده برای هر دستگاه چه مقدار است و البته مواد پاک‌کننده‌ای که هرگز نباید از آنها استفاده کرد. همچنین اقدامات احتیاطی و مراقبتی در طی مراحل تمیز کردن دستگاه نیز به خوبی شرح داده شده است. پس بنابراین لطفاً قبل از تمیز کردن دستگاه‎های خود، ابتدا راهنمایی‌های ارائه شده توسط شرکت سازنده را حتماً مطالعه نمایید.

در همین رابطه راهنمایی با عنوان “بهترین راهکارهای جلوگیری از عفونت” توسط دارل هیکس، متخصص شناخته شده در زمینه کنترل عفونت نوشته شده است. اگر چه این مقاله برای صنعت بهداشت و درمان نوشته شده است، ولی توصیه‌های ارائه شده در آن برای شرکت‌ها و کلیه صنایع هنگام استفاده از دستگاه‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت کارمندان و مشتریان را فراهم می‌کند.

دست‌ها را تمیز کنید + دستگاه‌ها را تمیز کنید = یک استراتژی کنترل عفونت بسیار موثر

منبع:Zebra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.